Chcieli pomóc koledze – stracili ponad 2600 złotych
Do zambrowskich policjantów zgłosił się 27-letni mieszkaniec gminy Zambrów. Mężczyzna poinformował policjantów, że ktoś włamał się na jego konto społecznościowe, a następnie podając się za niego, poprosił za pośrednictwem komunikatora o pożyczkę. W ten sposób oszust wyłudził od 5 osób z grona znajomych zgłaszającego wygenerowanie kodów BLIK. W rezultacie osoby te przekonane, że korespondują z kolegą straciły łącznie ponad 2600 złotych. Pokrzywdzeni dowiedzieli się, że padli ofiarami przestępcy, dopiero gdy nawiązali kontakt telefoniczny z zgłaszającym. Niestety za póżno.
Ostrzegamy! Często stosowaną przez oszustów metodą jest podszywanie się pod znajomych na portalach społecznościowych i zwracanie się z prośbą o pilną pożyczkę. Przestępcy proponują łatwy sposób przelania gotówki poprzez wygenerowanie numeru kodu BLIK w systemie płatności elektronicznej. Przekazany kod wystarczy, by sprawca mógł natychmiast wypłacić pieniądze. Bądźmy czujni i nie dajmy się zwieść pozorom.
Aby nie paść ofiarą oszustów radzimy:
-
weryfikować tożsamość osób, które wysyłają do nas wiadomości z prośbą o pożyczkę. Najpierw skontaktujmy się z nimi telefonicznie i upewnijmy się, czy faktycznie to oni potrzebują tego rodzaju pomocy,
-
nie kierujmy się pośpiechem, lecz zdrowym rozsądkiem,
-
pamiętajmy również o stosowaniu silnych haseł, które zawierają małe i duże litery, cyfry oraz znaki specjalne,
-
dodatkową ochroną naszego konta może być dwuskładnikowe uwierzytelnienie. Wybierając pytania bezpieczeństwa wybierzmy hasło trudne do odgadnięcia, na które tylko my znamy odpowiedź. Pamiętajmy również o tym, aby nigdy nie zapisywać hasła w przeglądarce internetowe
źródło: policja.pl