Uwaga! Oszuści nie odpuszczają!
Wczoraj oszuści dzwonili do mieszkańców Zambrowa i próbując ich oszukać podawali się za pracownika Poczty Polskiej, informując o nieodebranej przesyłce. W celu weryfikacji pytali o adres zamieszkania, aby doręczyć paczkę. Następnie dzwonił kolejny oszust, który przedstawiał się jako policjant. Pytał, czy przed chwilą dzwonił ktoś z poczty i informował rozmówcę, że był to oszust i jego oszczędności są zagrożone. Polecałby spakować wszystkie pieniądze a nawet, aby seniorzy wzięli pożyczki w banku i przekaz ali gotówkę policjantom, którzy zabezpieczą mienie. Dzięki takiej współpracy zatrzymają sprawcę i oddadzą całą kwotę.
Zapamiętaj! Policjanci nigdy przez telefon:
- nie informują o prowadzonych działaniach;
- nie pytają o ilość posiadanych pieniędzy i miejscu ich przechowywania;
- nie proszą o przekazanie pieniędzy, które senior posiada w domu czy banku;
- nie proszą o podanie numeru klienta, hasła do konta bankowego;
- nie proszą o zaciągnięcie kredytu.
Bezpieczne zachowania przez telefon:
- nie odbieraj telefonów, których numerów nie znasz lub są zastrzeżone;
- podczas rozmowy telefonicznej nie podawaj swoich danych personalnych, adresowych, haseł do kont bankowych, informacji o swoich oszczędnościach i miejscu ich przechowywania oraz numeru telefonu komórkowego;
- nie przekazuj swoich pieniędzy nieznajomej osobie.
Jeśli przez telefon ktoś prosi Cię o przekazanie pieniędzy:
- natychmiast rozłącz połączenie!
- skontaktuj się z bliskimi lub osobą zaufaną i upewnij się, czy rodzina rzeczywiście potrzebuje pomocy;
- skontaktuj się z najbliższą jednostką Policji lub zadzwoń na numer alarmowy 112.