Zamiast sprzedać opony, przelała oszustom 5300 złotych
Do zambrowskich policjantów zgłosiła się 45-latka, która została oszukana w sieci. Z ustaleń mundurowych wynika, że mieszkanka Zambrowa zamieściła ogłoszenie na jednym z portali aukcyjnych. Kobieta chciała sprzedać opony. Ze sprzedającą, poprzez komunikator, skontaktował się potencjalny klient. Kobieta dowiedziała się, że aby otrzymać płatność, musi wejść w przesłany jej link. Kiedy to zrobiła, została przekierowana na stronę swojego banku, gdzie wpisała login i hasło. Po chwili telefonicznie skontaktowała się z nią kobieta i powiedziała, że sprzedająca musi podać jeszcze kod BLIK. 45-latka tak też uczyniła. Po chwili zauważyła, że z jej konta pobrano 3000 złotych. Rzekoma pracownica banku zapewniała klientkę, że te pieniądze zostaną jej zwrócone. Następnie dzwoniąca poleciła 45-latce, aby ta ponownie wygenerowała kod BLIK. Po wykonaniu tej czynności kobieta miała otrzymać pieniądze za opony oraz zwrot całej kwoty pobranej z jej konta. Kiedy ponownie podała kod BLIK, z jej konta zostało wypłacone 2300 złotych. W taki sposób kobieta straciła łącznie 5300 złotych.
Ostrzegamy!
- nie klikaj w nieznajome linki, a tym bardziej nie wpisuj tam danych do swojego konta,
- weryfikuj, kto do Ciebie dzwoni czy pisze,
- zachowaj czujność i rozwagę we wszystkich decyzjach finansowych.